The reducing consumption of meat is nothing new. Recent research shows that the Dutch are eating less meat for the fifth year in a row. The meat consumption in 2015 dropped to an average of 75,4 kg per person. This is almost 1 kg less compared to 2014.
Accompanying this, is the growing supply for tasty alternatives to meat. Even within our own circle of clients we notice plenty of movement. For example, we recently had the opportunity to work together with Banken Champignons on a new project for an alternative to meat. This is the Champ Burger, made from 75% to 82% mushrooms and is available in the flavors Smokey BBQ, Black pepper, spiced Asian and Natural, all with a great bite.
The target for positioning within the German market was to make clear that the Champburger is a mushroom based product and an ideal alternative to meat. This resulted in a distinctive packaging line of four flavors.
This development also offers great opportunities for meat processors. Furthermore, looking at alternative markets and innovative products is an exciting challenge. We can help you with brainstorming and designing and developing concepts (along with our students from the HAS University of Applied Sciences).
==
Dat er minder vlees gegeten wordt is niet nieuw. Onlangs bleek uit onderzoek dat de Nederlander voor het vijfde jaar op rij minder vlees eet. Per persoon daalde de consumptie in 2015 tot gemiddeld 75,4 kilo. Bijna 1 kilo minder vergeleken met 2014.
Daar staat tegenover dat het aanbod van lekkere alternatieven voor vlees groeit. Ook binnen onze eigen klantenkring zien we volop beweging. Zo hebben wij recentelijk een mooi project mogen doen met Banken Champignons. Het gaat hier om de Champburger, gemaakt van 75% tot 82% champignons en verkrijgbaar in de smaken Smokey BBQ, Black pepper, Asian spiced en Naturel, allen met een krachtige bite. Doelstelling voor de positionering in de Duitse markt was om in één oogopslag duidelijk te maken dat het hier een champignonproduct betreft dat ideaal is als alternatief voor vlees. Dit resulteerde in een opvallende verpakkingslijn van vier smaakvarianten.
Deze ontwikkeling biedt echter ook kansen voor vleesverwerkers. Verder kijken naar alternatieve markten en innovatieve producten is een spannende uitdaging. Wij helpen u graag met het brainstormen en bedenken en uitwerken van concepten (samen met onze studenten van de HAS Hogeschool).